بهترین،جالب ترین،بروز ترین و زیباترین اخبار ایران و جهان بیا تو

قیمت برق امروز-قیمت انرژی- صزفه جویی در مصرف انرژی+وسایل کم مصرف

بهترین،جالب ترین،بروز ترین و زیباترین اخبار ایران و جهان بیا تو

قیمت برق امروز-قیمت انرژی- صزفه جویی در مصرف انرژی+وسایل کم مصرف

ســــهمــــیه بنــــزیــــن بهمن‌ ماه خودروها اعلام شد

آخرین نیوز: رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور سهمیه بنزین بهمن ماه خودروهای شخصی و عمومی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، محمد رویانیان روز سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت: براساس تدابیراندیشیده شده سهمیه بنزین بهمن ماه خودروها همانند سهمیه بنزین آذر ماه بدون تغییر، 60 لیتر با قیمت 400 تومان است، البته بنزین 100 تومانی هم باقی است و سهمیه‌های بنزین 100 تومانی موجود در کارت‌های سوخت نمی‌سوزد.

وی در باره سهمیه بنزین تاکسی‌ها گفت: سهمیه بنزینی تاکسی‌های درونشهری 500 و بین شهری 750 و تاکسی‌های دو گانه سوز درونشهری 300 و برون شهری 500 لیتر است.

به گفته رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور، سهمیه بنزین آژانس و مسافربرهای شخصی با هر شکل 300 و موتورسیکلت‌ها 25 لیتر است.

رویانیان ادامه داد: سهمیه بنزین وانت بار نوع یک 200 و نوع دو 400 لیتر است.

حذف گازوئیل 165 ریالی از اول بهمن ‌

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور درباره نرخ گازوئیل نیز گفت: خودروهای گازوئیلی به 20 کلاس تقسیم و سقف سهمیه آنها مشخص شده است.

وی با بیان اینکه نرخ گازوئیل خودروهای ترانزیتی 350 تومان خواهد بود، افزود از اول بهمن ماه گازوئیل 165 ریالی حذف می‌شود، دارندگان گازوئیل 165 ریالی باید تا قبل از بهمن ماه سهمیه خود را استفاده کنند.

پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه

فرزین گفت: بحث تامین مالی قانون هدفمندسازی یارانه ها در سه ماه پایانی سال و سال آینده ،‌ سوخت مورد نیاز پیمانکاران و مسائل و مشکلات واحدهای آجرپزی از جمله موضوعاتی بود که در جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه ها بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد .

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی گفت : 40 هزار و 500 تومان بابت یارانه حامل های انرژی و4 هزارتومان بابت یارانه نان اسفندماه هریک از افراد، به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحدمرکزی خبر ،محمدرضا فرزین در پایان جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه ها که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد،افزود: ممکن است یارانه اسفند 89و فروردین سال آینده با هدف برقراری آرامش در بازار بصورت یکجا پرداخت شود.
وی گفت: بحث تامین مالی قانون هدفمندسازی یارانه ها در سه ماه پایانی سال و سال آینده ،‌ سوخت مورد نیاز پیمانکاران و مسائل و مشکلات واحدهای آجرپزی از جمله موضوعاتی بود که در جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه ها بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد .
فرزین با اشاره به کاهش شدید مصرف بنزین، گازوئیل ، نفت سفید ، نفت کوره و گاز طبیعی در سطح کشور افزود: مصرف روزانه بنزین از حدود 63 میلیون لیتر قبل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها به حدود 55 میلیون لیتر ومصرف گازوئیل از روزی95 میلیون لیتر به حدود 67 میلیون لیتر کاهش یافته است.
وی گفت: مصرف گاز خانگی هم از 200 میلیون متر مکعب در روز به 180 میلیون متر مکعب کاهش یافته است که این میزان صرفه جویی می تواند به مصرف صنایع برسد.
سخنگوی طرح تحول اقتصادی افزود: آمارها همچنین حاکی از کاهش 5 تا 6 درصدی مصرف آب و برق در کشور است که در نتیجه کاهش مصرف حامل های انرژی، منابع بسیار زیادی عاید کشور شده است.
وی گفت: برآوردهای ما نشان می دهد اگر میزان مصرف حامل های انرژی کشور در سال آینده مطابق با سال 88 باشد، حدود 5 هزار میلیارد تومان در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد که با احتساب توقف رشد سالانه حداقل 6.5 درصد این صرفه جویی بمراتب بیشتر خواهد بود .
فرزین افزود: به هر میزان که در مصرف حامل های انرژی صرفه جویی شود ، منابع برای صندوق توسعه ملی و صادرات افزایش خواهد یافت که در نهایت به نفع اقتصاد ملی خواهد بود.

طرح فروش لوازم خانگی کم‌مصرف

طرح وزارت صنایع برای فروش لوازم خانگی کم مصرف تولید داخل از فردا شنبه آغاز می شود. 

شبکه ایران- به گزارش واحد مرکزی خبر، در این طرح 10 قلم لوازم خانگی شامل اجاق گاز، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، فرش ماشینی، یخچال، یخچال فریزر، گیرنده‌های دیجیتال، چرخ خیاطی و کولر آبی هفت تا10 درصد ارزان‌ تر از قیمت شهریور امسال در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

براساس اعلام وزارت صنایع و معادن، متقاضیان از فردا می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی behinyab.ir از نوع محصولات عرضه شده وشرکتهای سازنده اطلاعات کسب کنند.

دو هفته نخست اجرای طرح تامین، فقط فروش نقدی است و در آینده فروش اقساطی نیزاضافه خواهد شد.

قیمت مصرف خانگی برق در مشهد

دیشب در اخبار ساعت ۲۰.۴۵' استانی خراسان رضوی نرخ جدید مصرف برق اعلام شد که به شرح زیر می باشد:  

 

مصرف بر حسب کیلو وات ساعتقیمت (به ریال)
1-مصرف بین 0-100750
2-مصرف بین 100-2001000
3-مصرف بین 200-3001300
4-300-4001600
5-400 به بالاتر2000

توضیحات ستاد هدفمند کردن یارانه ها درباره محاسبه قبوض آب،برق

شرکت‌های آب و فاضلاب برق و گاز موظفند از تاریخ 15/10/89 شرایط لازم برای اعلام تعداد واحد‌های مسکونی بهره مند از یک کنتور را به صورت حضوری،‌تلفنی و سامانه‌های اینترنتی (رایانه‌ای) فراهم نمایند تا مردم براحتی اطلاعات خود را در اختیار بگذارند.

اطلاعیه شماره (6) ستاد هدفمند کردن یارانه ها منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این اطلاعیه ضمن تشکر از همراهی و همکاری مسئولانه کلیه اقشار مردم ایران در اجرای بزرگترین تلاش و برنامه ریزی کشور جهت تحقق پیشرفت و عدالت و همچنین نظارت‌ها و همکاری‌های اصناف، ‌صنعتگران، کشاورزان، کارگران، کارمندان، رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل کشور در مدیریت اجرای قانون، نحوه محاسبه قیمت آب، برق و گاز اعلام شده است.
بر اساس این اطلاعیه از آنجا که محاسبه قیمت آب ،‌برق وگاز مشترکین خانگی با تعرفه‌های جدید و بصورت پلکانی محاسبه خواهد شد میزان مصرف مشترکین و تعداد واحد‌های بهره بردار در یک مجموعه مسکونی مهم است لذا به منظور رفاه حال مردم چنانچه ساختمان‌های مسکونی موفق به تفکیک واحد ودریافت پایان کار شهرداری نشده‌اند با خود اظهاری مشترکین مربوطه و دریافت یک تعهد نامه اخلاقی از آنان میزان مصرف به تعداد واحد‌ها تقسیم و بر مبنای آن میزان هر واحد مشخص و محاسبه خواهد شد.
ستاد هدفمند کردن یارانه ها همچنین اعلام کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب برق و گاز موظفند از تاریخ 15/10/89 شرایط لازم برای اعلام تعداد واحد‌های مسکونی بهره مند از یک کنتور را به صورت حضوری،‌تلفنی و سامانه‌های اینترنتی (رایانه‌ای) فراهم نمایند تا مردم براحتی اطلاعات خود را در اختیار بگذارند.
بر اساس این اطلاعیه، چنانچه مشترکین جهت مدیریت مصرف هر خانوار بخواهند کنتور‌های خود راتفکیک کنند می توانند به شرکت های ذیربط در محل خود مراجعه کرده و شرکت‌های مذکور تنها با اخذ هزینه کنتور و نصب آن نسبت به نصب کنتوری و واگذاری اشتراک مستقل اقدام نمایند.
ستاد هدفمند کردن یارانه ها همچنین تاکید کرد: محاسبه هر میزان مصرف آب، برق و گاز تا قبل از 28/9/1389 بر اساس نرخهای قبلی صورت گرفته و محاسبه آنها با نرخ‌های تعرفه جدید ممنوع است. 

ادامه مطلب ...